UnThreaded | Threaded | Whole Thread (9) | Ignore Thread Prev | Next
Author: anniesdad Big gold star, 5000 posts Feste Award Nominee! Old School Fool Add to my Favorite Fools Ignore this person (you won't see their posts anymore) Number: of 1951329  
Subject: Re: WaPo got the wrong hooker Date: 3/5/2013 5:16 PM
Post New | Post Reply | Reply Later | Create Poll . Report this Post | Recommend it!
Recommendations: 0
The Washington Post mistook one prostitute for another Monday in a report that initially seemed to debunk a November 2012 Daily Caller exposé of New Jersey Democratic Senator Bob Menendez.

While the Post said it had an affidavit from a woman in the Dominican Republic admitting she fabricated claims Menendez paid her for sex, that woman was not one of the two prostitutes TheDC interviewed for a Nov. 1 report.

Whooops.


The Daily Caller as a news source?

ABC News Passed on Menendez "Sex Scandal" Because It Couldn't Prove It. What Kind of Journalism Is That?

After The Daily Caller reported on two Dominican prostitutes' allegations against Sen. Bob Menendez, and the mainstream media didn't run with the story, conservative wags responded in a familiar way. The problem surely wasn't with the story. The problem was with the media. After the election, as reporters gabbed about the story, we learned two things: That ABC News had been given this story and passed on it, and that New Jersey Republicans had been trying to get these goods into the hands of reporters.

Yesterday, The Washington Post reported that one of the prostitutes sourced in the original story had recanted in an affidavit. The Daily Caller—again, familiar territory here—pushed back, arguing that the woman "does not appear to be one of the women we interviewed in 2012" and "the attorney for TheDC’s sources, has said the Post’s allegations are fabricated and that the affidavit is false."


Now comes ABC News. Turns out that it did get first crack at the story, and it passed, for reasons it's only revealing now. Chiefly, that the story smelled bogus.

"Her account of sex with Menendez in the video interview was almost word-for-word the account given by two other women who were produced for interviews about having sex with the man they knew only as "Bob."
Asked during the interview with ABC News how she knew that the man named "Bob" was a United States Senator, one of the other women said she had put the name "Bob" into a web search site and a picture of Menendez popped up."

The DC denies that this woman appeared in the video; ABC names the woman, Nexis de los Santos Santana, and says she was ID'd by the attorney introducing the affadavit "as the female wearing a yellow shirt in a video on the Daily Caller website." (Drink deep of that ABC dig—"the Daily Caller website," as if it's not a real media organization.)



http://www.slate.com/blogs/weigel/2013/03/05/abc_news_passed...
Post New | Post Reply | Reply Later | Create Poll . Report this Post | Recommend it!
Print the post  
UnThreaded | Threaded | Whole Thread (9) | Ignore Thread Prev | Next

Announcements

Post of the Day:
Berkshire Hathaway

Starting a Small Business
What was Your Dumbest Investment?
Share it with us -- and learn from others' stories of flubs.
When Life Gives You Lemons
We all have had hardships and made poor decisions. The important thing is how we respond and grow. Read the story of a Fool who started from nothing, and looks to gain everything.
Community Home
Speak Your Mind, Start Your Blog, Rate Your Stocks

Community Team Fools - who are those TMF's?
Contact Us
Contact Customer Service and other Fool departments here.
Work for Fools?
Winner of the Washingtonian great places to work, and "#1 Media Company to Work For" (BusinessInsider 2011)! Have access to all of TMF's online and email products for FREE, and be paid for your contributions to TMF! Click the link and start your Fool career.
Advertisement