No. of Recommendations: 9
Finally, six weeks after school started, I was accepted in the "Portuguese for Foreigners" course. Segunda e quinta feira do 19:00 ate 21:30 horas. Google translate says I got it right: "Monday and Thursday from 19:00 until 21:30 hours."

This past Thursday was my first day in school. There were some 20 students, half of them Russian or Ukrainian ladies, the rest a motley crew from all over the world, me being the Latin American representative.

We got homework, two essays, one about self and the other about our family. Myself:

Meu nome é Denny Schlesinger. Eu nasci em Berlim, Alemanha oitenta anhos atrás. Aos seis anhos de idade nós emigramos a Venezuela onde passei a maior parte de minha vida. Eu estudei au Canada e nos Estados Unidos da America. Meu primeiro trabalho foi na IBM, onde eu aprendi informática que se tornou uma paixão ao longo da vida. Depois de cinco anos na IBM fui trabalhar ate dois autras companhias americanas. Em 1967 eu me tornei independente. Com meu anterior chefe fundamos uma companhia de asesores empresariales basado em nossa esperiença em informática. Depois de dez anos, decidi mudar de ramo, desde menino eu estava interessado em vender seguros. No hotel do meu pai, ouvi uma apresentação sobre o seguro que permaneceu em minha mente. Era a época dos primeiros computadores pessoais. Um amigo era o distribuidor do Apple II em Caracas e ele me emprestou um. Enquanto eu gostava de seguros, o computador Apple II despertou meu amor pela informática. Novamente mude de ramo, eu abri uma loja de venda dos computadores pessoais. Três anos mais tarde la devaluaçion da moeda e as politicas do estado quebraron meo negocio. Eu não me deixo bater. Fui à Califórnia para a venda do nosso software. Em 1990 eu regressei a Venezuela donde eu segui activo escribendo software para o internet. Em abril deste ano, vim a Portugal para escapar do desastre político e econômico da Venezuela. Agora aprendo a falar português.

Denny Schlesinger
Com a ajuda do Google Translate

Now you know all about me! It's very much like Spanish yet very different. The Russian ladies have a harder time, they use the Cyrillic alphabet. Alphabet wise the difference for me is that they have a bunch of accents Spanish does not use.

Denny Schlesinger
Print the post  

Announcements

What was Your Dumbest Investment?
Share it with us -- and learn from others' stories of flubs.
When Life Gives You Lemons
We all have had hardships and made poor decisions. The important thing is how we respond and grow. Read the story of a Fool who started from nothing, and looks to gain everything.
Contact Us
Contact Customer Service and other Fool departments here.
Work for Fools?
Winner of the Washingtonian great places to work, and Glassdoor #1 Company to Work For 2015! Have access to all of TMF's online and email products for FREE, and be paid for your contributions to TMF! Click the link and start your Fool career.